czwartek, 19 czerwca 2014

S.O.S. na zmęczone i bolące nogi

Lubię lato, ale niestety głównie w lecie moje nogi (szczególnie łydki) puchną, bolą i pieką :( Dodatkowo stojący tryb pracy przyczynia się do powstania tych dolegliwości. Musiałam się zaopatrzyć w coś co przyniesie ulgę chociaż na chwilę. 

Zakupiłam Elancyl Spray na zmęczone nogi i stopy oraz Yves Rocher żel do stóp z lawendą. Niestety, to było za mało, więc ostatnio dokupiłam lek Aflavic.


ELANCYL Spray na zmęczone nogi

Cena: ok. 55zł 
Udało mi się zakupić ten specyfik za 15zł, ze względu na krótką datę ważności, mi to nie przeszkadza a zaoszczędziłam dość sporo. Spray niestety został już wycofany z oferty Elancyl :(

Pojemność: 125ml

Forma: Spray multipozycyjny w kolorze zielonym

Skład:
KALINA KORALOWA 1% - likwiduje opuchnięcia, zapobiega zakrzepom
RUSZCZYK KOLCZASTY 10% - działa obkurczająco oraz wzmacniająco na naczynia, stymuluje przepływ krwi, niweluje stan zapalny
MHC (Metylochalkon hesperydyny) 0,3% - wzmocnienie ścian naczyń krwionośnych
MENTOL, PIDOLAT MENTYLU 1,5% - działanie chłodzące

Zapach: identyczny jak żel pod prysznic z tej marki - osobiście zapach dla mnie taki sobie

Moja opinia:
Spray dość dobrze się sprawdza. Efekt chłodzący odczuwalny po paru minutach po zastosowaniu, chodź z intensywnością różnie bywa. Raz odczuwam mocniejsze, a raz słabsze chłodzenie. Nie wiem od czego to zależy, dodam, że produktu używam zazwyczaj tyle samo. Kolejny plus za multipozycyjność - butelka działa nawet po odwróceniu. Reszta składników aktywnych potrzebuje czasu, aby ich efekt był odczuwalny. Spray zazwyczaj stosuje rano i wieczorem, średnio wydajny. Produkt ma również bardzo dobre opinie na wizażu KLIK, polecany również dla kobiet w ciąży. Szkoda, że zniknął/znika w rynku polskiego. 


YVES ROCHER Żel chłodzący do stóp z lawendą

Cena: regularna 21,90
          promocyjna:10,90

Pojemność: 50ml

Forma: przeźroczysty, fioletowy żel wyciskany z tubki

Skład:
OLEJEK ETERYCZNY Z LAWENDY BIO - przywraca komfort oraz działa odprężająco
OLEJEK ETERYCZNY Z MIĘTY PIEPRZOWEJ - działanie odświeżające
ŻEŃ-SZEŃ - poprawia ukrwienie
MENTOL - działanie chłodzące

Zapach: głównie wyczuwam mentol, później lawendę i mięte

Moja opinia:
Żel nadaje się zarówno do stóp jak i nóg. Produkt noszę w torebce, używam w ciągu pracy kiedy ból łydek jest mocniejszy. Produkt na chwile przynosi ulgę, ale patrząc na skład ma o głównie działanie odśnieżające oraz chłodzące. Żel bardzo nie wydajny.


AFLAVIC Polfarmex S.A.

Cena: 20-25zł za 30 tabletek

Skład: zmikronizowana diosmina w dawce 600mg

Stosowanie: 1 tabletka dziennie na czczo - przy niewydolności krążenia żylnego

Moja opinia:
Lek przyjmuję od niedawna. Jest w postaci żółtych, dość dużych tabletek (jak dla mnie).Na rynku mamy dostępnych dość dużo specyfików z diosminą. Na zakup Aflavicu zdecydowałam się ze względu,iż jest to lek, a nie suplement. Również koleżanka farmaceutka zachwala ten produkt, gdyż stopniowo uwalnia substancję czynną. Niestety, lek potrzebuje czasu aby odczuć efekt działania, ale nie ma nic od razu :) 
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą :)

Również u Was występuje problem z bolącymi i zmęczonymi nogami? Co stosujecie?

Pozdrawiam 
Dermobzik :)

17 komentarzy:

  1. Mam ten żel do stóp z YR ale dopiero niedawno zaczęłam go stosować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jak się u Ciebie sprawdzi :) Daj znać :)

      Usuń
  2. na szczęście moje nogi nie sprawiają mi problemów .. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko pozazdrościć :) Moje niestety bolą jak nie wiem :(

      Usuń
  3. Też mam czasem taki problem, zwłaszcza w upalne dni, ale u mnie zwykle wystarczają żele do nóg z heparyną. Ostatnio kupuję Heparin Forte i jestem bardzo zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Współczuje Ci. Ja na szczęście nie mam problemu z bólem nóg :) Za to w upalne dni, przy noszeniu sukienek mam problem z obtarciami na wewnętrznej stronie ud :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spórbuj ze zwykłym talkiem, powinien zapobiec otarciom. A na już powstałe otarcie polecam słynny Cicalfate z Avene - szybko zregeneruje :)

      Usuń
  5. Nie znam tych produktów. Ja z nogami nie mam raczej problemu ale jak już mnie bolą to używam żelu kasztanowego z Ziaji za niecałe 10zł i bardzo fajnie na mnie działa :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Współczuję takich problemów, mnie czasem nogi pobolewają, ale nie aż tak mocno, żeby brać jakieś specyfiki.
    Mam nadzieję, że lek ci pomoże choć trochę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pewnie chłodzenie jest mocniejsze kiedy masz lepsze krążenie, np po peelingu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten żel z lawendą mnie zainteresował :)

    Pozdrawiam,
    rzetelne-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żel można spróbować, ale niestety ma kiepską wydajność :(

      Usuń
  9. Mnie od dłuższego czasu bolą nogi, a szczególnie lewa:/ nawet z tego powodu chodzę na zabiegi fizjotetapii, ale z marnym skutkiem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie często bolą łydki. Ale to od codziennego stania w pracy po 12 godzin. Na razie nie dokuczają mi na tyle abym musiała cokolwiek stosować. YR uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie stosuje nic na bolące nogi, ale czasem przydałoby się coś zdecydowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z firmą Elancyl miałam styczność w przeszłości ale jej produkty bardzo mnie rozczarowały :/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze :) Mam nadzieję, że długo zagościsz na moim blogu :)